Loading...

Friday, December 3, 2010

jgn pndang ku sbelah "MATA" (-_-)!

Seorang profesor sedang menaiki sampan bersama seorang pemuda untuk menyeberangi sungai. Professor
ni tyme2 maghrib kowt,byk setan brkeliarn,klau ye pun solat r dlu an??

ni contoh je,bkn minah ni prof, 6t msok ktgori fitnah plak..

air yg tenang jgn dsangka xreti brenang bley trapung mlainkn dh msuk air, haha!
pada ketika itu dalam perjalanan untuk ke Kampung Bunga Berjuntai bagi menyiapkan kajian terbaru beliau.
Mereka bersembang.
"Kamu ni tahu membaca ke?" tanya professor kepada anak muda itu.
"Saya buta huruf tuan. Kerja saya bawa orang seberang sungai je," jawab pemuda itu jujur.
"Kesian...kamu sudah kehilangan separuh nikmat kehidupan kerana tidak tahu membaca," balas prof.
Pemuda mendiamkan diri.
"Kamu ada buat simpanan wang untuk masa depan?" tanya prof lagi.
"Takde prof," balas pemuda itu ringkas.



"Ish...ish..kalau begitu, kamu kehilangan separuh lagi nikmat kehidupan. Macam mana kamu nak hidup kalau tidak ada wang simpanan," leter prof.(wang bkn sgala2 nya, ap gne klau xhalal,konfem abih ntah kemana~)
Pemuda itu sekali lagi mendiamkan diri. Akur dengan kelemahan diri.
Tiba-tiba sampan yang mereka naiki bocor. Air mula melimpah masuk ke dalam sampan.
"Prof...kamu tahu berenang tak," tanya pemuda itu?
"Tak tahu," jawab Prof kegusaran.
rimau dh tggu tpi nk tgk live org lemas..
ni la pemuda tdi,dh jdi wakil negara mane tah, org tnye inspirasi die sape die jwab,"org yg lalai dlm mjaga imej org brilmu." P/S : fhm2 r
  
sempat lgi babai,kim salam kt kkasih gelap

"Kalau begitu kamu akan kehilangan seluruh kehidupan kamu," jawab pemuda.

akhir nya msuk la air.. overdose la org2 tua kte
Nampak nya, klau dh ad PhD pun xbmakne kte bley nk plekeh kn owg laen kan? tpi senario bgini r yg slalu blaku kt Dunia, bkn ke pujangga yg bijaksana prnah bkata,"smaakin byk ilmu yg ku plajari,ku trasa diriku smkin kerdil dan jahil".. haha! jgn salah fham, 6t silap2 smua org xnk blaja plak..
nk kate nya,sbnr nya kta spatut sperti resmi padi, smakin brisi smkin tunduk! bkn nya sperti lalang,smakin lama smakin meninggi diri, tidak sma skali krena kat hanya meminjam dripada yg PUNYA, kan 3x? 

Tuesday, October 26, 2010

INTRO~

~Smua org dcptakn dgn watak n fungsi dlm dnia ni.. Bak cite Superman, "with a big power comes a big responsibility"..
Ok, bkan nk kta superman je, ak pun ad 'responsibility' aq~
Contoh nya:



1-wat assgmnt pm ary

2-jog ptg2

3-ushar calon2 isteri
etc..

4-tido utk kmpul power
etc..

Tpi skrg ni utk intro jek, ok r,
Nme ak Muhamad Zulhilmi Bin Bokhari n skrg ni smpy 3thun 1sem ke dpn ak trus brperang kt Kmpus Bndar n P. Gadong..
Brsame2 Batalion FPTT Dketuai oleh Smngat yg waja n training yg brterusan..